Serkan Eliyürekli; CtP ve Kalıp Pazarı

Grenmat Matbaa Makineleri şirketi Yöneticisi Serkan Eliyürekli: “CtP ve kalıp pazarındaki son gelişmeler, yenilikler”

“ UV ( Konvansiyonel ) veya Termal CtP sistemlerinde kaliteli kalıp kullanılmalı”

Burada öncelikli, kalıp pozlamada kullanılan teknolojiden bahsetmekten ziyade CtP kullanıcısının kullandığı teknolojinin ne olduğunu, kalıp pozlama sürecinde neleri dinamik tutması gerektiğini bilmesi gerekir. CtP başında işine dikkat eden bir kullanıcı operatör olursa her teknoloji ( Termal veya UV ) iyi sonuçlar verecektir.

Konvansiyonel mi, termal mi? Bu güncel ikileme ilişkin, piyasada farklı çözünürlüklerde, değişik yükleme sistemleri olan, düz yataklı, dış tambur - iç tambur seçenekleri olan ekipmanlar var. UV Konvansiyonel CtP almaya niyetli olan ya da almış olan firmalar piyasadaki en ucuz kalıbı kullanma eğilimine giriyorlar. Termal veya UV iyi kalıp kullanmak zorundasınız. İyi kalıp kullanmazsanız ne olur? Termalde kullandığınız kimyasal kullanıma hazır kimyasaldır. Konvansiyonelde kullanılacak kimyasal karışım ile hazırlanacak kimyasaldır. Konvansiyonel kimyasal beklediği zaman termale göre daha çabuk tortulaşan kimyasaldır. Bununla beraber bir de yoğun, çözünümü zor emisyon ( kötü kalıp ) geçirdiğiniz  zaman  CtP’nin kalıba aktardığı nokta istenilen düzeyde çıkmamaya başlayacaktır. Ondan sonra konvansiyonel sistem kaliteli nokta vermiyor diye düşünülecek. Konvansiyoneli kullanmanız gerektiği gibi, özellikle banyo ve kimyasalına dikkat edilirse sorun çıkmayacaktır. Konvansiyonel termalden daha kalitelidir diye bir kaide yok sadece uygulamaya dikkat etmelisiniz ki olması gereken kaliteyi alabilesiniz.

Her üründe olduğu gibi muhakkak iyi çalışmanın, düşük düzeyde çalışmaya istinaden bir fiyat farkı vardır, bu CtP sistemlerinde de aynı. Bence ilk önemli nokta sistemin üretildiği firmanın konuya ne kadar ihtimam gösterdiği, teknolojik ve mühendislik potansiyeli açısından ne durumda olduğudur. Bu noktalar; makineye (ki her makine arıza verir veya müdahale gerektirir) üretici firmanın nasıl ve ne kadar kısa sürede konuya müdahale edebileceğinin göstergesidir. Üretici firmalar kendi çizgilerini korumak için kaliteyi ya korurlar veya kendilerinden beklenen ucuz malı üretirler düşük fiyat ile, bu mantıkla hangi marka veya hangi teknoloji sınıflandırması yapmak kolay olsa gerek.

2012 yılından bu yana Türkiye’de temsil ettiğimiz, Baskı Öncesi CtP ekipman üreticisi Ajuhitek Konvansiyonel CtP’de piyasa için iyi bir alternatif olmuştur, Avrupanın yüksek fiyatı Uzak Doğunun bir üst kalitesi olarak. Güney Kore, Samsung ve LG gibi rüştünü ispat etmiş marka üretimi yaptığı, teknolojide Japonya’dan sonra veya eş değer bir ülke. Dolayısıyla Ajuhitek güvenilir bir firma. Yirmi yıllık geçmişi ile, LDI ( laser direct imaging ), optik ( AOI ) ve görsel kontrol ( AVI ) sistemleri üretiyor. Grenmat, Güney Koreli Ajuhitek firmasının, önce ki ismi Prism yeni seri ismi Midas olan UV CTcP satışını yapıyor. Piyasada farklı bölgelere ( İstanbul, Eskişehir, Kayseri ve G.Antep ) satışını yaptığımız 15 adet 70x100 UV makine çalışmakta ki İstanbul da kapasitesi yüksek bir matbaa ya var olan makinenin yanına ikinci, tek kaset otomatik sistem kuruldu.

Bu sistemlerin, UV Midas serisi 4 –Up ( 50x70 ) ve 8-Up ( 70x100 ) Tek Kaset Otomatik ve Manuel Yükleme ( 50x70 sadece manuel ), on line veya off line kalıp banyo mak. bağlantı seçeneği, kalıp pozlama hızları, 800x1030mm. ebat saatte 19, 25, 30, 40 ve 45 adettir. Sistem 405nm. Visible UV lazer kullanıyor ve CTcP kalıplarını pozluyor. Dış tambur teknolojisi kullanılan bu seri çözünürlüğü 2400dpi. ve AM, FM, FAM tramlamaya uygun.

Müşteri ziyaretlerimden anladığım kadarıyla matbaaların kendi aralarında fiyat rekabeti çok fazla ve genelde düşük tirajlı işler var. Bu noktadan yola çıkarsak konvansiyonel sistem bizim piyasamız için doğru olan sistem diyebiliriz. Türkiye’de hala CtP yatırımı yapacak çok matbaa var ki CtP satışı başladığından beri her markanın Türkiye’ye yeterince önem verdiğini düşünüyorum. Bu dönemde marka çeşitliliği yeterli derecede olmasından fiyat rekabeti kullanıcıların yararına pozisyonda ilerliyor. Özellikle son zamanda katılan Çin firmaları rekabeti yükseltti. Dövizin hareketi bu şekilde devam ederse ki ümidimiz etmemesi rekabeti ve yatırım yapacak firmaların planlarını daha zorlaştıracaktır.